Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse van Pop the Campaign: ‘Wanneer je een nieuw Hifi-systeem aanschaft, wil je hem wel goed kunnen testen. Maar gehorige huizen of klagende buren zorgen er vaak voor dat je niet de volumeknop helemaal open kunt draaien. Het Zweedse Åkestam Holst ontwikkelde daarom een speciale huizensite voor retailer Pause (die eerder televisies liet stelen voor een campagne).
‘Op de site Stockholm House Equalizer kun je met een zeer eenvoudige interface te koop staande woningen vinden. Dankzij een zelf ontwikkeld algoritme, kun je vervolgens direct inzien hoe ver je de volumeknop kunt opendraaien, voordat buren direct voor je deur staan. Tegelijkertijd kun je het daarvoor perfecte Hifi-systeem bekijken.
‘De campagne en bijbehorende website maken op innovatieve en creatieve wijze gebruik van wat hun doelgroep (liefhebbers van goede audio-apparatuur) belangrijk vindt. Door het algoritme te koppelen aan een huizensite, creëer je eerder een nieuwe dienst – noem het een brand utility – dan een campagne.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!