Willem Sijthoff en Richard Otto over de overname van weblog MobileMarketing.nl door Adformatie Groep.
Waarom heeft Adformatie Groep MobileMarketing.nl overgenomen?
Sijthoff (eigenaar Adformatie Groep): ‘We zien om ons heen dat het belang van mobiel al jaren toeneemt. Maar de omvang van de mobiele advertentiemarkt loopt hier nog niet synchroon mee. Meer dan de helft van het internet wordt mobiel gebruikt, terwijl de mobiele advertentiemarkt maar een fractie van de totale markt is. Google gaf in zijn laatste kwartaalcijfers al aan dat dat gat dichten één van de grootste uitdagingen is.’
‘Wij staan natuurlijk midden in het communicatievak van Nederland en zien deze ontwikkeling en de uitdadingen overal om ons heen terug. Een half jaar geleden zijn we daarom de samenwerking met Richard Otto en MobileMarketing.nl aangegaan. Toen hebben we al de intentie uitgesproken om het uiteindelijk over te nemen. Nu hebben we die stap ook concreet gezet.’
Welke prijs is ervoor betaald?
Sijthoff: ‘Daar kunnen we geen mededelingen over doen.’
Wat zijn de plannen met MobileMarketing.nl?
Sijthoff: ‘We doen al veel op het gebied van mobiel. Er wordt aandacht aan besteed in onze tijdschriften, we geven er boeken over uit, organiseren workshops en het is een vast onderdeel op de vakbeurs MarCom. Op deze manier kunnen we daar nog meer kracht achter zetten.’
‘Ook ontwikkelen we nu een internetplatform waarin mobiel een centrale plek zal krijgen. We zijn ontzettend blij dat Richard op een day-to-day basis samen met ons dit succes wil voortzetten en dat we hem mogen verwelkomen als onderdeel van het team. ‘
Wat zijn de voordelen van de overname?
Otto (oprichter MobileMarketing.nl): ‘Ik ben er heel erg blij mee. Ik zie MobileMarketing.nl als mijn kindje dat nu naar school gaat om veel te leren en zo snel volwassen kan worden. Daar heb je echt een partij als Adformatie Groep voor nodig.’
‘Nu kunnen we op korte termijn kwalitatief stappen gaan zetten op het gebied van content en visueel. We willen het platform uitbreiden en het hele spectrum van mobiele marketing claimen. Daarvoor is deze samenwerking heel belangrijk.’
Welke rol ligt er voor de oprichter klaar?
Otto: ‘Ik blijf actief betrokken als ondersteuner van het platform, zowel op redactioneel als commercieel niveau.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!