De centrale vraag van het onderzoek dat Aquent lanceerde is welke vaardigheden zijn onmisbaar voor junior designers voor succes op de arbeidsmarkt?
Het onderzoek heeft als doel om te onderzoeken welke mogelijkheden junior creatieven hebben om hun positie op de arbeidsmarkt verbeteren. De resultaten van het onderzoek worden in juni gepubliceerd.
Junior designers en de creatieve industrie kunnen elkaar moeilijk vinden. Pas afgestudeerde designers zijn vaak getalenteerd, maar vinden het moeilijk om zichzelf te verkopen. Het onderzoek moet aantonen wat de behoefte is van de creatieve industrie tijdens hun zoekproces naar junior designers.
Visie
De visie van key-spelers uit de creatieve industrie op de vaardigheden die tegenwoordig nodig zijn om je te onderscheiden op de arbeidsmarkt is heel belangrijk. Daarom is er een kennisplatform ontwikkeld waarop de inzichten uit het onderzoek kunnen worden gedeeld.
Dat platform slaat een brug tussen de creatieve industrie en pas afgestudeerde designers. Online worden onder meer online cursussen (MOOC’s) aangeboden en zullen senior creatieven tips delen en masterclasses verzorgen. Het onderzoek loopt in Engeland, Frankrijk en Nederland.
Trend
Lisa Trapman, country manager Aquent Nederland: 'Wij horen van steeds meer grote merken, designbureaus en brancheorganisaties dat de creatieve industrie moeite heeft met het aantrekken van goede junior creatieven. Met alle hoogstaande creatieve opleidingen in Nederland is dit een opmerkelijke trend.
Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek zullen we een kennisplatform oprichten waarmee we junior designers in Nederland kunnen helpen om hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!