Hero op de verantwoordelijke toer

Cassis- en jammaker Hero gaat terug naar haar oorsprong en kiest voor ‘de kracht van fruit’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het oer-Hollandse merk Hero claimt een nieuwe positionering: het neemt de verantwoordelijkheid ‘op het gebied van eerlijke producten’.

Hero bestaat volgend jaar 100 jaar en ziet die mijlpaal als aanleiding om terug te gaan naar haar oorsprong: ‘de kracht van fruit’.

Hero vat de ‘verfrissende’ visie samen als ‘natuurlijke kracht van fruit’. Dat moet dan ook opgaan voor de nieuwe commercials, gemaakt door Fitzroy: puur en simpel. Hero: ‘Net zoals de nieuwe producten, dus zonder onnodige toevoegingen.’

Innovatiebureau Flare dacht mee over de nieuwe strategie en bijbehorende productproposities. Flare stelde vast dat consumenten de valse beloftes van veel producenten zat zijn. ‘Vaak te mooie marketingpraatjes en producten met additieven die veel beloven maar uiteindelijk niets toevoegen.’

PROUDdesign vertaalde de nieuwe Hero propositie door naar passende verpakkingen.

De commercial voor Hero Kokoswater is al even op televisie.

Binnenkort wordt ook de commercial vor Hero’s ‘Bevroren fruit op een stokje’ uitgezonden. Het ijs bevat minimaal 89 procent fruit. Hero: ‘En een heel klein beetje suiker voor een betere structuur.’

De nieuwe producten en ingrediënten worden in de commercials close-up in beeld gebracht. Yorick van Baarsel, Marketing Manager van Hero, zegt dat met deze manier van filmen de liefde die Hero voor fruit heeft, duidelijk wordt gemaakt. Van Baarsel: ‘We zitten als het ware op het fruit. Het gezicht van Hero gaat zich in de komende maanden en jaren nog vormen.’

Hero Kokoswater:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie