Als eerder op deze blog vermeld, geven wij bij NS invulling aan ons communicatiebeleid gemodelleerd naar de Reputation Drivers uit Van Riel's RQ. Al enige jaren staan in het kader van de driver 'Products & services' de verbeteringen in de dienstverlening centraal en positioneren we de trein steeds meer als slimme keuze naast de auto. Conform 'Vision & Leadership' hebben we dit jaar onze visie op de bereikbaarheid van Nederland op de agenda gezet (zie o.a. Visie 2020 op www.ns.nl). Ons derde focusgebied is de driver 'Social Responsibility'. In dit kader zijn we de facto zeer actief, maar de positionering blijkt een moeilijke klus.
Gaan we voor toegankelijkheid (gehandicapten, ongeletterdheid, etc)? Of toch maar milieu (energie, groene stroom, etc)? Wat dacht je van leefbaarheid (diversiteit, sociale veiligheid, kwaliteit v/d publieke ruimte, etc)? Of gezondheid (beweging, sport, etc). Of toch maar gewoon bereikbaarheid, waarmee visie en maatschappelijke rol kunnen samenvallen? Voor een maatschappelijk verantwoord ondernemer pur sang, zoals NS, is het lastig positie kiezen. Je doet alles al, maar het wordt slechts tegen je gebruikt. Wie heeft een briljant advies? You?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!