In 'The Candidate' gaat Heineken op zoek naar een stagiair(e) voor events en sponsoring. Maar hoe weet je zeker dat je de goede kandidaat hebt als je 1734 inzendingen hebt? Heineken besloot het rijtje standaardvragen te laten voor wat het is en startte een procedure die op zijn zachts uit gedrukt 'hands on' in.
Het eerste deel van de proef bestond uit hand in hand lopen met de manager. Vonden kandidaten dit comfortabel of onwennig? Nog maar nauwelijks bijgekomen valt de manager flauw. Hoe gaan de kandidaten dit oplossen? Als de manager is bijgekomen gaat ook nog eens het brandalarm af. Kun je inderdaad mensen enthousiast maken om... te springen voor hun leven?
De filmpjes van de kandidaten kwamen vervolgens op een intern portal van de Heineken online community. De winnaar moest nog een test doorstaan in het Juventus stadium. Ik krijg in ieder geval kippenvel van het filmpje. Je zult daar maar staan in het stadion.
De campagne zorgt natuurlijk voor veel betrokkenheid bij Heineken omdat Heineken fans kunnen stemmen op een nieuwe medewerker, het is een grappig filmpje om te delen en het is ook herkenbaar voor iedereen, wie heeft er nou niet ooit moeten lachen om standaardvragen tijdens een sollicitatie?
Heineken heeft natuurlijk een enorm budget voor het bedenken van campagnes als deze en is sowieso een speler om in de gaten te houden op marketing gebied.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!