Vorig jaar maakte Ster bekend dat het de Gouden Loeki rigoureus op de schop nam. In de vernieuwde opzet – waarin de rol van het publiekspanel van GfK veel groter is – kiest een representatief en onafhankelijk publiekspanel elk kwartaal 10 winnaars. Dit levert aan het eind van het jaar 40 kwartaalwinnaars op die opnieuw door het publiekspanel worden beoordeeld. (Zie onderaan dit bericht een infographic die de methodiek nader toelicht.)
Dit zijn de 10 kwartaalwinnaars van het eerste kwartaal 2015:
1. Bedankt - Albert Heijn - TBWA\Neboko
2. Snackbar - Jumbo - Alfred
3. The Match - Heineken - Wieden + Kennedy Amsterdam
4. Kliekipedia - Sire - Orchestra
5. Tuintje - Albert Heijn - TBWA\Neboko
6. Online keuzemenu - Klaverblad Verzekeringen - BVH
7. Betrapt - Cookie Notti - Selmore
8. Mooiste geschenk is familie - Nivea - Lambada Agency / FCB Amsterdam
9. Grasmaaier - Coolblue - Duval Guillaume
10. Kkkk....Koud hè - ATAG - More Than TV
Ster over de nieuwe aanpak
‘Met deze nieuwe aanpak maken we de rol van het onafhankelijke publiekspanel van GfK in de voorrondes veel groter. De Ster Gouden Loeki blijft hiermee dé publieksprijs omdat het panel een representatieve afspiegeling is van de Nederlandse bevolking. Bovendien wordt het ‘brede’ Nederlands publiek betrokken bij de jaarverkiezing.’
De 10 winnaars van het tweede kwartaal worden op 1 juli bekendgemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!