Ambi Pur ontwikkelde een activatiecampagne ter ondersteuning van het nieuw ontwikkelde huisparfum 3volution.
Dit is een elektrische luchtverfrisser die om de 45 minuten een nieuwe geur verstuift. Volgens Ambi Pur wen je dan niet aan een geur, en blijf je dus altijd iets ruiken.
Insteek van de campagne: laat consumenten geur daadwerkelijk beleven. Dus ontwikkelde Ambi Pur een schelpvormig geurtheater waarin consumenten kunnen rondlopen, ruiken en?luisteren. Want twee bekende Nederlandse schrijfsters (Rosita Steenbeek en Manon Uphoff) schreven ? met de twee geurlijnen Fresh New Day en Seaside Breezes in de neusgaten- twee korte verhalen en spraken deze in.
DJ Victor Coral en VJ Danielle Kwaaitaal maakten vervolgens bijpassende 'sounds' en sfeerbeelden. En regisseur Jan Eric Hulsman, (van de musicals Aïda en The Lion King)kneedde de verschillende ingrediënten van de voorstelling tot één geheel.
Daarnaast schrijf Ambi Pur een schrijfwedstrijd uit: deelnemers worden uitgedaagd om, in navolging van de auteurs, zelf een kort verhaal te schrijven over geur. De jury (Rosita Steenbeek, Manon Uphoff en literair agent Paul Sebes) kiest negen maanden lang de beste verhalen uit.
Deze worden weer gepubliceerd op Ambi Pur's Ambi Pur. Op de website geven auteurs ook wat schrijftips. Voor de wedstrijd is Ambi Pur een samenwerkingsverband aangegaan met tijdschrift Margriet.
Het Ambi Pur Geurtheater gaat op tournee en doet de komende tijd de volgende evenementen aan: Margriet Winterfair in Utrecht (17-22 november), Huishoudbeurs in Amsterdam (10-18 februari) en de Libelle Zomerweek in Almere (15-21 mei).
Kunstenaar Bart Clement ontwierp het theater. Concept en productie van het Ambi Pur Geurtheater ligt in handen van brandactivationbureau MERX.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!