Frame van de week: hoe NS een dichtgetimmerd station positief in het nieuws brengt

100% gesloten NS- poortjes? Welnee ‘hulp bij check-out’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Framen is een kwestie van de juiste balans vinden tussen waarheid en interpretatie. Zo kun je zelfs  vervelend nieuws – trein vertraagd - ook positief brengen: uw trein komt over zes minuten. Ah mooi, denkt de gehaaste reiziger: dat lucht op, hij komt zo.

Lachwekkend

NS doet dat heel aardig met die vertragingen. Je zou bijna denken dat ze uit de wereld zijn. Maar soms schiet een frame door. Dan is de kloof tussen waarheid en boodschap lachwekkend groot. Zoals bij dit bericht over 100 procent gesloten poortjes. De waarheid is: we willen geen zwartrijders op onze treinen. Laat staan ongure types. We willen dat u godbetert betaalt voor uw kaartje! Waarheid is ook: reizigers kunnen niet zomaar even het station door om even lekker een broodje halen. K…NS met hun k…poortjes!

Dus wat zet je dan boven een persbericht als je een station 100% totaal en helemaal dichtspijkert?

&;Einde aan vergeten check-out op station Amsterdam Zuid&;

Hahaha! Fijn. NS helpt ons herinneren dat we uit moeten checken. Dat is aardig van ze. En zo geloofwaardig ook.
‘Einde aan vergeten check-out op station Amsterdam Zuid.’ We hebben de kop nergens terug kunnen vinden. Geen enkel medium heeft het nieuws zo overgenomen. Ultiem bewijs van de mislukte frame.

Ook een mooie of minder fraaie frame gezien? Stuur ze massaal naar de en maak kans op plaatsing in de rubriek FRAME VAN DE WEEK.


 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie