Fanta Orange is bij de meeste Nederlanders wel bekend, maar dat geldt niet voor alle andere Fanta-smaken. Dus komt Fanta met limited editions; meer keuze en variatie in elk seizoen.
De eerste Limited Edition Fanta Pineapple Lemon - gemaakt van ananas- en citroensap en gezoet met stevia - is vanaf nu verkrijgbaar. Rond september vervangt Fanta deze smaak door een nieuwe fruitsmaak.
Ter ondersteuning start Fanta in april een nieuwe campagne, waarin alle populaire smaken voorbij komen, met de nadruk op de limited edition.
De campagne is puur bedoeld voor de Nederlandse markt. Marieke Listing, senior brand manager NL Fanta & Sprite, legt uit: ‘Deze campagne is gebaseerd op de insight dat, hoewel de meeste Nederlandse consumenten Fanta Orange kennen, de overige Fanta smaken relatief onbekend zijn. Ons doel is ervoor te zorgen dat na het tweede kwartaal iedereen op de hoogte is dat Fanta een regenboog aan fruitsmaken heeft en voor ieder wat wils biedt.’
Tijdens de campagne zal Fanta consumenten naar hun favoriete smaak vragen. Dat levert het fruitfrisdrankmerk wellicht inspiratie op met het oog op nog meer nieuw te ontwikkelen Fanta limited editions.
Waarom wordt er in april pas campagne gevoerd?
Listing: ‘Omdat de nieuwe smaak vanaf april volledig op distributie is. Daarnaast begint in april het buitenseizoen en dus het frisdrankenseizoen weer. Twee redenen voor ons om vanaf april de nieuwe introducties en alle andere Fanta fruitsmaken groots te gaan ondersteunen.’
Wie is jullie doelgroep?
‘De moeders van tieners (13 tot 19 jarigen) . Zij bepalen vaak wat er thuis in de koelkast te vinden is en wat er wordt gedronken. Onze mediamix is hierop afgestemd, zo zal deze campagne worden ondersteund met onder meer tv-commercials, outdoor reclames, sampling en promotiemateriaal in de winkel.’
Bij de introductie van de Limited Edition Fanta Pineapple Lemon is de 1,5L fles voorzien van een opvallend label om de flessenhals.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!