Facebook waarschuwt marketeers dat het organische bereik van hun bedrijfspagina’s steeds minder zal worden. De oplossing volgens Facebook: betaal voor je bereik.
Facebook zegt geen concrete veranderingen in zijn news feed-logaritme te hebben doorgevoerd, maar vertelt wel tegen adverteerders dat hun gewone status-updates steeds minder mensen gaan bereiken. ‘De laatste maanden hebben we vaker gesprekken met klanten over afname van de organische distributie in News Feed. Dit komt door een grotere competitie, en omdat er meer gedeeld wordt’, aldus een woordvoerder van Facebook tegen CNET.
Het organische bereik zou met 1 a 2 procent zijn gedaald. Ook als je bezoekers een opt-in hebben gegeven om updates te ontvangen.
Facebook zelf zegt dit soort percentages niet te kunnen geven, omdat het bereik varieert per pagina en per posting. Maar, zo vult de Facebookwoordvoerder aan: ‘Zoals bij andere media ook het geval is… als bedrijven willen dat mensen hun content zien, is betaalde advertising altijd de beste strategie.’
Dus: als je betaalt, krijg je meer bereik. Facebook’s reactie hierop: veranderingen die we doorvoeren in News Feed zijn altijd in het belang van de Facebookgebruiker.
Bron: CNET
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!