Uit onderzoek van TNS Nipo blijkt dat werknemers het liefste een tijdschriftabonnement in hun kerstpakket willen.
Als de werknemer zelf een kerstgeschenk mag kiezen, gaat 16 procent voor het abonnement, aldus TNS Nipo.
Van de bijna 4000 ondervraagde werkenden, in de leeftijd van 20 tot 55 jaar, kiest 13 procent voor huishoudelijke artikelen, zoals een blender of een messenset, en 8 procent voor sieraden.
Verzorgingsproducten, zoals een gezichtssauna of een voetenbad, staan met 7 procent op de vierde plaats.
TNS Nipo deed in juni van dit jaar ook al onderzoek naar het kerstpakket, en kwam toen tot de volgende conclusies:
59 procent van de werknemers ontvangt een traditioneel pakket (u weet wel, ragoutbakjes, een blikje hertenpate, kaasbolletjes etc).
44 procent van hen geeft echter aan absoluut nooit meer levensmiddelen te willen ontvangen.
Slechts 31 procent consumeert het pakket. Bij 21 procent van de mensen staan een half jaar na kerst de spullen nog in de kast.
Meer dan een kwart (26 procent) van de ondervraagden heeft het eten of drinken uit zijn kerstpakket weggegeven.
64 procent van de ondervraagden zou echter wel teleurgesteld zijn als zij niets zouden ontvangen met kerst. zeven procent geeft zelfs aan het onacceptabel te vinden om geen kerstpakket te krijgen.
Het kerstpakket wordt door de meeste werknemers (61 procent) ervaren als blijk van waardering van de werkgever.
Eenderde (34 procent) van de ondervraagden ziet een kerstpakket als traditie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!