In totaal zijn vijf Marketing-professionals door de jury genomineerd voor de titel Marketeer vof the Year 2015
Marco Aarnink (Drukwerkdeal)
Een echte en gedreven ondernemer, met buitengewoon goed gevoel voor marketing. Mooie B2B-case ook. Heeft een goed businessconcept met luidruchtige reclame keihard in de markt gezet. Verkocht zijn bedrijf in 2014, maar bleef aan de knoppen als directeur en memoreert geregeld aan de dagen dat hij als jongeling stad en land af moest bellen om goedkopere visitekaartjes te vinden, wat hem de inspiratie verschafte om Drukwerkdeal.nl op te richten. Topmarketeer, vermomd als ondernemer.
Vincent van den Boogert (ING)
Is sinds 1 december directeur particulier bij ING Nederland, was voorheen directeur marketing binnen het particuliere bedrijf van ING Domestic Bank Nederland en gaf leiding aan Marketing, Customer Intelligence, Commercial Pricing en Communicatie. Heeft de bank achter de schermen meer vernieuwd dan menigeen zich realiseert. Charismatische 'marketingdirecteur nieuwe stijl' met veel aandacht voor digital. Resultaatgedreven.
Erik van Engelen (Eneco)
Deed met zijn team van zich spreken door het succes van de slimme thermostaat Toon en de introductie van HollandseWind Certificaten. Toonde lef, door van 'prijs' af te stappen en voor 'schone energie' te kiezen. Deelt desgevraagd onbevangen zijn duivelse marketingdilemma’s in een roerige en wispelturige markt, heeft mooie innovaties ingezet en zeer concrete resultaten behaald.
Matthijs Moeken (Jumbo)
Moeken is nog niet zo lang bezig, maar Jumbo is zijn bedrijf en ontwikkelt zich snel van lokale speler naar landelijke grootmacht. Die transitie zit ook in zijn eigen, mooie verhaal. Deed afgelopen jaar van zich spreken met opvallende acties rond het WK Voetbal en de Jumbo-kerstactie. Deelt zijn marketing insights, steekt zijn opvattingen niet onder stoelen of banken en heeft een grote slag geslagen op merk en positie. Heeft een aantal erg gelukkige en sterke keuzes gemaakt die goed uitvallen.
Pieter Zwart (Cool Blue)
De man die ‘niet aan marketing doet’, of wellicht nooit anders gedaan heeft. Bouwde zijn bedrijf uit van Rotterdamse studentenkameronderneming naar een etailer met geprognotineerde omzet van 400 miljoen, maar zet alles op alles om de menselijke maat maatgevend te laten zijn. Ziet zijn afdeling klantenservice als belangrijkste marketingwapen, zijn eigen klanten als belangrijkste marketinginstrument en leeft daarnaar. Wordt gewaardeerd om zijn klantenfocus, innovatie en lef. Marketeers kunnen veel van hem leren.
Belangrijkste criteria voor de toekenning van de titel zijn:
- De marketeer zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in
- Heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak.
- Is een marketeer waar we wat van kunnen leren
- Is een goede ambassadeur voor het marketingvak
De jury buigt zich de komende tijd over de cases van de vijf kandidaten en bestaat zoals voorgaande jaren uit de beschikbare winnaars van de voorgaande edities, dit jaar waren dat:
Suzanne Ekel, MotY 2001,
Robert de Groot, MotY 2003,
René Frijters, MotY 2004,
Hans Hagenaars, MotY 2006
Herwin van den Berg, MotY 2007,
René Repko, MotY 2008,
Jan Willem Sieburgh, MotY 2009
Oscar Diele, MotY 2012 en
Roel Welsing, MotY 2013
Alsmede
Hans Molenaar, Voorzitter PIM, Joris van Zoelen, Voorzitter MEC, Arjen Bijlsma, Directeur NIMA, Luuk Ros, Hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing
De bekendmaking van de winnaar vindt plaats tijdens de Dutch Marketing Awards op 19 maart a.s. in B Amsterdam. Het programma van de DMA start om 18.00 uur en zal worden aangevuld met een aantal topsprekers. De top van marketing Nederland is bij dit event aanwezig.Marketeer of the Year wordt georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing in samenwerking met PIM, Platform voor Innovatieve Marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!