Vandaag een lead-story op Hotel Marketing.com over Kango, de eerste travel review aggregator
Kango claimt te werken met een unieke combinatie van semantic- en social search technologie. Dit betekent dat ze 20 miljoen meningen van meer dan 1000 review websites hebben geanalyseerd. "Zoekers" kunnen nu ook zoeken op termen als "romantisch" of "lekker", naast objectieve criteria als prijs, locatie en meer. Alle informatie is door reizigers samengesteld en dus niet door de "hospitality industry" zelf. Deze beta versie werkt vooralsnog alleen in Hawaï en Californie, maar gezien de reputatie van de initiatiefnemers gaan zij de wereld veroveren.
De Times on-line presenteerde recentelijk een top 50 van de meest innovatieve websites uit de reiswereld. Alhoewel men toegeeft dat de beoordelingen toch wel subjectief zijn, valt het op dat de meest genoemde sites review- en social networksites zijn:
1.Trusted places.com
2.Tripadvisor.com
3.Iloho.com
4.Mylifoftravel.com
5.Bringsome.com
Kortom de invloed van klanten reviews wordt nog groter dan menigeen denkt. De gevestigde orde uit onze industrie komt in het hele verhaal niet voor. Ook de recentelijk gelanceerde "nieuwe" site voor Golden Tulip heeft nog steeds een sterk web1.0 gehalte.
Een goede, dus succesvolle, internet strategie wordt de komende jaren een steeds belangrijker factor bij de waardebepaling van een bedrijf, dus ook voor hotels of touroperators.
Blijven die managers slapen in hun eigen "heavenly beds" terwijl outsiders de hele branche innoveren of ...?
Een uitgebreide beschrijven van het Kango initiatief staat te lezen op Hotel marketing.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!