Waarom deze overstap?
'Duval Guillaume heeft een unieke positie binnen de markt. Het is officieel onderdeel van Publicis Worldwide, maar opereert als een independent agency. Ik krijg nu de kans om, samen met ’s werelds meest bekroonde creatieven, dit veelbekroonde bureau naar het volgende niveau te tillen.'
Wat is je missie daar?
'Aan mij de uitdaging om, naast al het creatieve succes, Duval Guillaume verder te laten groeien, met een duidelijke focus op internationale klanten. Het bureau heeft al een mooi klantportfolio, maar er zijn nog volop groei-mogelijkheden.'
Hebben je Publicis-roots een rol gespeeld?
'Pedro Simko, Managing Director Publicis Western Europe, en ik kennen elkaar inderdaad vanuit mijn verleden bij Saatchi & Saatchi.'
Je bent niet de enige reclame-Nederlander die een expat in België is. Wat is de aantrekkingskracht?
'De Belgische communicatiebranche doet het nu al een aantal jaar zeer goed, ten opzichte van andere landen in Europa. De Belgen hebben een andere kijk op dingen, wat zeer verfrissend kan zijn.'
Zouden Nederlandse bureaus ook Belgen moeten aantrekken?
'Belgen denken per definitie breder/neutraler dan Nederlanders. Dat komt simpelweg omdat in er in België al drie talen gesproken worden, en de communicatie dus niet te specifiek mag zijn. Nederlandse bureaus die uit de bekende zone willen stappen, zouden er absoluut goed aan doen om België in de gaten te houden.'
Met welke sterke eigenschap ga je daar het verschil maken?
'Met veel energie en een gezonde dosis opportunisme.'
Over Duval Guillaume:
Duval Guillaume is een veelbekroond reclamebureau, gevestigd in Antwerpen. Het bureau is onderdeel van Publicis Worldwide, werkt voor lokale klanten als BASE (KPN), AXA en Stad Antwerpen, en voor internationale klanten als P&G, Carlsberg, Coca Cola, Diageo en Arla. Duval Guillaume won 27 Cannes Lions in de laatste drie jaar, waarvan 11 goud, en is drie jaar op rij agency of the year in België.