Veel brancheverenigingen hebben geen eigen communicatieafdeling. Reden voor David Gribnau om met Whitelabel PR te komen. Whitelabel PR helpt besturen met de positionering van de vereniging en ondersteunt de leden met hun PR-beleid en -acties.
Leden werven en behouden
Veel brancheverenigingen hebben moeite om leden te werven en te behouden. Wat is de gewenste positionering en wat heeft de vereniging de leden te bieden? David Gribnau, tot voor kort zelf voorzitter van de VPRA, Vereniging voor Public Relations en Communicatie- en Adviesbureaus: ‘Ik begrijp waar veel brancheverenigingen mee kampen. De leden maken heel duidelijk hun afwegingen of ze het komend jaar nog wel lid willen blijven van de vereniging. Dan is het van belang om goed te kijken naar hoe aantrekkelijk je bent.’
Lastig specialisme
Dit door een PR Desk in te richten wil Whitelabel PR leden toegang geven tot een PR-coach, een adviseur die ze namens de branchevereniging helpt. Gribnau: ‘Ik denk dat je als bestuur je leden goed kunt ondersteunen. PR is een specialisme dat voor velen lastig te begrijpen is.’
Tarieven
Whitelabel PR zegt heldere tarieven te hanteren. Van strippenkaarten voor de besturen, tot verschillende abonnementen om als eerstelijns PR-helpdesk de leden van de branchevereniging te ondersteunen.
David Gribnau is tevens oprichter en eigenaar van Gribnau Communicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!