Bavaria introduceert nieuw logo via guerillamarketing

Achthonderd medewerkers van Bierbrouwerij Bavaria introduceren vandaag tijdens een grote landelijke actie een nieuwe uitstraling voor het merk. Het nieuwe logo verschijnt vanaf vandaag op alle kratjes, flessen, blikken en vaatjes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onderdeel van het logo is een kompas dat wijst naar het zuiden. Dit kompas staat symbool voor de eigen koers van het familiebedrijf. Een driehoek met ronde zijkanten dient als verwijzing naar de drie broers Swinkels die het bedrijf in 1925 oprichtten.

Een paar jaar geleden had in diverse steden ook actieteams op de been die mensen vroegen wat voor bier ze in de ijskast hadden staan: ‘Geef ons die krat Heineken en je krijgt twee kratten Bavaria terug’. De actie was een groot succes en leidde volgens toenmalig directeur Peter Swinkels in sommige steden zelfs tot een vergroting van het marktaandeel van 30 procent.

Vandaag zijn de 800 eigen medewerkers met bussen het land in gereden, achtervolgd door vrachtwagens volgeladen met de nieuwe kratten. De teams startten vanochtend ook in Amsterdam, waar de kratten !">per boot over de grachten werden aangevoerd. De teams gingen met steekwagentjes de straat op, om elke krat van een willekeurig biermerk om te ruilen voor twee volle kratjes Bavaria.

Aan het eind van de dag rijden alle medewerkers weer terug naar Lieshout, waar vanavond in de fabriek een groot feest georganiseerd wordt voor personeel en 'kasteleins'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie