Dit blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek dat gehouden is onder 1.159 Nederlandse consumenten. Ondanks de publieke ophef rondom de arbeidsomstandigheden in Bangladesh en de angorakonijnen, zegt slechts 28% van de consumenten bij de aanschaf van kleding aandacht te hebben voor de productie ervan. Maar 8% zegt dit altijd te doen.
Volgens Sander Haas, initiatiefnemer van 1.000.000 druppels, blijkt uit het onderzoek dat 90% van de respondenten duurzaamheid belangrijk of zeer belangrijk vindt. Energie- en waterbesparing liggen goed op het netvlies van de consumenten. 'Die voelen zich nog weinig verantwoordelijk voor wat er verderop in de keten gebeurt.’
1.000.000 druppels heeft als doel mensen bewuster te maken van hun eigen invloed op een duurzame maatschappij. Het zal in 2014 nadrukkelijk de samenwerking zoeken met partners in de kleding- en voedingsketen en organisaties als Max Havelaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!