Beide ondernemingen tonen zich tevreden over de overname. Aegis Media Nederland breidt door de overname aanzienlijk uit en 'versterkt zijn nummer-1-positie in digitale dienstverlening'. Het heeft na de overname van Social Embassy 330 medewerkers in dienst. Social Embassy kan zijn digitale expertise bundelen en krijgt internationaal betere mogelijkheden.
Social Embassy begeleidt 50 klanten - merken en platforms - bij strategie en uitvoering voor sociale media. 'De digitale expertise binnen het netwerk van Aegis Media op het gebied van mobile, data-analyse en loyalty stelt ons in staat om extra waarde te creëren voor onze klanten. Daarbij biedt Aegis Media, als onderdeel van The Dentsu Aegis Network, ons de mogelijkheid om onze internationale ambities te realiseren. Het is feitelijk de basis voor onze volgende stap”, aldus oprichter Steven Jongeneel van Social Embassy.
Julius Minnaar, ceo van Aegis Media Nederland, gelooft in 'de integratie van social binnen digital. De aanpak van Social Embassy, gebaseerd op onderzoek en rendement, is een sterke aanvulling op onze dienstverlening richting onze klanten'.
Social Embassy is in 2008 opgericht en telt 30 medewerkers. Het zal gaan samenwerken met Aegis Media-dochter Isobar en blijft als entiteit en merknaam bestaan. Managing Director Vivian Opsteegh en oprichter Steven Jongeneel blijven verantwoordelijk voor het management.
Aegis Media is een communicatiebureau-netwerk en onderdeel van The Dentsu Aegis Network en Dentsu Group met vestigingen in 110 landen. Aegis Media Nederland is de holdingmaatschappij van de zes media- en communicatiebureaus: Carat, Vizeum en Kobalt Media, en de digitale bureaus iProspect/Netsociety en Isobar en out-of-home specialist Posterscope.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!