13e Van Hulzen pr-prijs over water

Sommige mensen beweren dat water en niet olie de oorzaak wordt van het volgende conflict in het Midden-Oosten. De branche moet er daarom snel voor zorgen dat de mensen bewuster omgaan met water. Maar hoe doe je dat? Dat is de centrale vraag van de 13e Van Hulzen PR Talentenprijs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In teams strijden studenten om de titel ‘PR-talent 2008’ en een geldprijs van 1.500 euro. Nieuw dit jaar is een praktijkronde waarin de opdrachtgever de finalisten in kan schakelen bij het oplossen van kleine, maar zeer realistische communicatievraagstukken.

‘Dit is de druppel!’ is de titel van de fictieve case voor de . Een case waarin de overheid dreigt met een waterbelasting. Alleen als de waarde van water uit wordt gedrukt in de prijs, gaat de Nederlander bewuster om met water, is de overtuiging van de regering. Verschillende partijen zijn het daar niet mee eens en krijgen een jaar de tijd om aan te tonen dat ook zonder invoering van een waterbelasting deze bewustwording is te bereiken. Communicatie speelt in dit proces een belangrijke rol. Deelnemende studenten richten een fictief pr-bureau op en schrijven een strategisch plan om de bewustwording rondom water te verhogen.

De PR Talentenprijs wordt jaarlijks door Van Hulzen Public Relations georganiseerd voor studenten van hogescholen en universiteiten. Docenten selecteren begin maart 2008 de twee beste plannen van hun opleiding en sturen deze naar de vakjury, die maximaal zes plannen selecteert. De genomineerde teams presenteren hun plannen op de finaledagen; op basis van de inhoud van het plan en de presentatie bepaalt de vakjury wie zich ‘PR-talent 2008’ mag noemen.

Vorig jaar ging deze titel naar België. De Nederlandse deelnemers die dit jaar meedoen, zullen er alles aan moeten doen om de titel weer terug te brengen op Nederlandse bodem.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie