X, voorheen bekend als Twitter, heeft een nieuw Head of Brand Safety & Advertiser Solutions. Yale Cohen komt over van Publicis Media, waar hij EVP Global Digital Standards was. In zijn nieuwe rol is Cohen verantwoordelijk voor een X met passende en veilige content voor adverteerders en gebruikers.
Adverteerders mijden X
Het voormalige Twitter heeft veel adverteerders verloren na de overname door miljardair Elon Musk, die een groot deel van het personeel ontsloeg. Als gevolg daarvan waren er veel minder medewerkers die berichten controleerden op haatdragende inhoud.
Kylie McRoberts, die al bij X werkte, wordt het hoofd voor veiligheid. Ze leidt voortaan een team dat nieuwe functies ontwikkelt voor het handhaven van de huisregels van het socialemediabedrijf.
Onlangs besloot een aantal grote merken, waaronder Apple, Disney en IBM, zich terug te trekken van X. Ze maakten zich zorgen over berichten die nazi's verheerlijkten waar hun advertenties naast verschenen. Musk zelf deed ook een controversiële uitspraak op X. Hij gaf een gebruiker gelijk die beweerde dat joden haat aanwakkerden tegen witte mensen. Later betuigde Musk spijt voor die uitlating.
(ANP / Redactie Adformatie)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!