Universiteit Twente onderzoekt het effect van kankercampagnes op Twitter

Krijgt met exclusief clubje toegang tot alle historische data van Twitter

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In februari maakte Twitter bekend dat zij haar data beschikbaar wilde stellen voor een onderzoeksinstellingen die met een goed onderzoeksvoorstel zouden komen, het project Twitter Data Grants. Hierop kwamen 1.300 voorstellen uit 60 landen binnen.

De UT mag de gegevens samen met vijf andere onderzoeksinstellingen gebruiken voor een onderzoek naar voorlichtingscampagnes over kanker op Twitter.

Hoofdaanvrager vanuit de Universiteit Twente Tijs van den Broek: ‘Twitter wordt vaak ingezet bij campagnes voor de vroegtijdige opsporing van kanker. Wij willen onderzoeken wat het verspreidingsproces is van deze campagnes. Blijven mensen er na de campagne over praten?’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie