Twitter heeft een nieuwe rechtszaak aan zijn broek hangen. Er lopen al diverse rechtszaken omdat Twitter zou weigeren de huur van diverse kantoren te betalen, en nu heeft ook het marketingbureau Canary Marketing het socialmediabedrijf aangeklaagd. De reden: Twitter moet nog bijna vierhonderdduizend dollar aan bestelde merchandise betalen.
Sokken van 260 dollar
Volgens Canary Marketing heeft het in de afgelopen tien jaar voor zo'n tien miljoen dollar aan merchandiseproducten aan Twitter verkocht. De laatste maanden is er niet meer betaald. Gepubliceerde rechtbankdocumenten geven een fascinerend inkijkje in de door Twitter bestelde producten. Want Canary Marketing blijkt schrikbarend hoge prijzen te rekenen voor de merchandise.
Denk aan t-shirts, hoodies, sokken en stickers, besteld in enorme hoeveelheden die niet in verhouding staan tot het aantal Twitter-medewerkers. Toch werd er 250 duizend dollar voor vrijgemaakt - maar dus niet betaald. Twitter bestelde ook een 'Swag Gift box for Elon', ter ere dat de miljardair Twitter overnam voor 44 miljard dollar. Het cadeaupakket á bijna zevenduizend dollar bevatte onder andere t-shirts (550 dollar), bomberjacks (1000 dollar) en een cocktailshaker (130 dollar). Musk kreeg ook comfortabele sokken ter waarde van 260 dollar.
Ook opvallend: Canary Marketing brengt bijzonder hoge verzendkosten en zelfs set up-kosten tussen de 85 en 125 dollar in rekening. Bij veel betreffende producten is het sterk de vraag waarom er betaald moet worden voor hulp na de levering.
De rechtbankdocumenten, onder andere opgemerkt door The Register, vermelden dat Canary Marketing vóór 24 februari antwoord wil van Twitter. De advocaat van het socialmediabedrijf zegt meer tijd nodig te hebben om de aanklacht te onderzoeken. Daarom vraagt de advocaat de rechtbank om uitstel tot 17 maart.
Sinds Musk eigenaar is van Twitter, is hij op een missie om het socialmediaplatform financieel gezonder te maken. Om die reden heeft hij de helft van het personeel ontslagen, weigert hij dus diverse partners te betalen en veilt hij het meubilair van gesloten kantoren.
Lees ook
- Carriere Elon Musk is Time's 2021 Person of the Year
- Digital transformation & tech Musk vindt dat Twitter te veel advertenties toont en belooft dit op te lossen
- Digital transformation & tech Twitter ziet omzet kelderen en veilt het meubilair, maar verzekert zich wel van adverteerders
- Media Trending deze week: Twitter, the gift that keeps on giving
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!