Overslaan en naar de inhoud gaan

Hearst Netherlands neemt G+J Media Nederland over

Alle merken en activiteiten verhuizen mee.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Gruner + Jahr Media Nederland geeft gedrukte en digitale edities uit van Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest, alsmede Custom Content en Designer Vintage. Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines.

De titels komen onder de vlag van Hearst Netherlands, dat zelf merken heeft als Cosmopolitan, ELLE, Esquire, Quote en Harper’s Bazaar. 

De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit en wordt naar verwachting voor het eind van dit jaar afgerond. De voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.

Door de overname komt Hearst Netherlands op een omzet van circa 50 miljoen euro en gaat het richting driehonderd medewerkers.

G+J Media werd afgelopen zomer te koop gezet.

'Internationale merken onder één dak'
Luc van Os
, CEO van Hearst Netherlands: ‘Onze teams zijn erop gebrand de beste content te leveren en voor onze marketeers contextuele integraties te creëren die ons zeer betrokken publiek aanspreken. G+J heeft deze merken op prachtige wijze gemanaged. Ze spelen een belangrijke rol in de culturele dialoog in onze regio. We kijken ernaar uit om de hechte banden die ze hebben gevormd met hun lezerspubliek te maximaliseren en hun gezichtspunten nog verder te ontwikkelen.’

Volgens Van Os is het 'uniek in de wereld' dat straks verschillende internationale merken als Vogue, ELLE en Harper's Bazaar onder één dak samenwerken. 

De logisitieke operatie (zoals de zoektocht naar een nieuw pand) heeft in een later stadium plaats, zegt Van Os. 

 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in