Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugblik Q2 2017: het kwartaal van Instagram Stories, Apple Music en commotie rondom Dumpert en Q-Music

Consumenten vertonen veelzijdig en versnipperd mediagedrag. Adverteerders en exploitanten proberen hierop te anticiperen wat er voor zorgt…
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Er gebeurde veel in Q2 2017. Zo zien we bioscopen experimenteren met mobiele interactiviteit en ontstaat er discussie over programmatic buying en de verantwoordelijkheid van adverteerders door de commotie rondom Dumpert en Geenstijl. Ook is er reuring in het radiolandschap waar Mattie en Wietze zorgen voor een soap en Q-music zijn marktaandeel ziet dalen. In Q2 zet muziek streaming service Apple Music grote stappen en heeft Instagram Stories meer gebruikers dan Snapchat.


Als Human Experience Company begint voor Starcom (onderdeel van Publicis One Nederland) alles bij het begrijpen van mensen en hun mediagedrag. Om een goed en volledig beeld te krijgen van de beleving van consumenten analyseert het Insights & Data team van Starcom het Nederlandse medialandschap aan de hand van vijf Media Consumption Patterns ‘Watching, Listening, Reading, Communicating en On the Go’.

Starcom publiceert elk kwartaal de rapportage ‘Dutch Media Landscape’. De data waarop de inzichten zijn gebaseerd, zijn de meest actueel beschikbare in de markt.

Wil je helemaal op de hoogte zijn? Bekijk hier medialandschap update Q2

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in