Overslaan en naar de inhoud gaan

Leo Burnett ontwikkelt online game ‘FNV Festival Challenge’

‘FNV Festival Challenge’ brengt gehoorschade onder de aandacht
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Gehoorbeschadiging is een steeds groter wordend probleem onder jongeren tussen de 18 en 22 jaar. Met name op festivals lopen zij een groot risico om blijvende gehoorschade op te lopen. Niks nieuws zou je zeggen. Toch dragen veel jongeren nog steeds geen gehoorbescherming op festivals.

FNV Festival Challenge

Om jongeren op een laagdrempelige manier te informeren over de risico’s van gehoorschade, en hoe je dit het beste kunt voorkomen, ontwikkelde Leo Burnett voor het Zorgcollectief FNV/Menzis een fictief online festival. Op de plattegrond van dit festival kunnen jongeren eigen plekje claimen. Als de naam van de speler aan de winnende plek is verbonden, dan wint hij/zij twee festivalkaarten. Tijdens en na het spelen van de game worden jongeren op verschillende manieren gewezen op de risico’s van gehoorschade.

Omdat FNV Jong het belangrijk vindt dat de doelgroep niet alleen tijdens maar ook na het festival van muziek kan genieten krijgt iedereen na het spelen van de game de mogelijkheid om gratis gehoorbescherming aan te vragen. Het enige wat zij daarvoor moeten doen is gratis lid worden van FNV Jong.

De Festival Challenge wordt gepromoot via diverse onlinekanalen zoals Facebook, Spotify en Vice. Iedere week staat er een ander festival centraal waar kaarten voor te winnen zijn. Bij Leo Burnett, onderdeel van Publicis One, noemen we dat ‘Branding by Doing’.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in