De lancering werd opgeluisterd door kunstenaar Steven de Peven en Bert Eysink Smeets van KesselsKramer, die op hun eigen wijze aantoonden hoe sturend taal kan zijn.
In het nummer, waarvan Allard Jaspars gast-curator was (hij stond mede aan de basis van het concept), staan 13 interviews met 13 copywriters, met 12 dezelfde vragen en 1 terugkomend beeld – zie de cover en achterzijde van het blad.
De volgende copywriters schreven hun eigen interviews: Hans van Dijk, Johan Kramer, Bas Korsten, Marcel Hartog (zie hieronder), Patrick van der Gronde (zie daaronder), Mark Muller, Donald Nolet, Mark van der Heijden, Ernst Jan van Rossen, Stef Jongenelen, Maaike Schutten, Poppe van Pelt en Zwier Veldhoen.
De vormgeving werd gedaan door Emilio de Haan (Indie) en Thuy Tran, en de fotografie door Bill Tanaka.
Als kers op de taart maakte MediaMonks de (mobiele) site WatCopyKan.nl, bestaande uit 13 beelden en 13 bekende pay-offs die je beide kunt scrollen, waardoor er 169 combinaties mogelijk zijn (wederom met beeld van Bill Tanaka en naar ‘n concept van Allard Jaspars en Nils Adriaans).
Dit werkt zo goed. Bekijk hier hoe beeld en copy met elkaar kunnen spelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!