Bij 400.000 Nederlanders die in staat zijn om het HbbTV-signaal te ontvangen, verschijnen layers in beeld tijdens het door Talpa geproduceerde programma Zullen we een spelletje doen? Op die manier worden online activaties aangeboden binnen het lineaire kanaal.
De interactieve boodschap van Chio wordt vertoond bij de chipsmomenten in het SBS6-programma, Daarnaast worden de Chio-interactiemomenten komende weken ingezet binnen de commercial breaks voor additioneel bereik. Na uitgebreide HbbTV tests rondom Champions League wedstrijden en het programma VTwonen, heeft SBS nu een gestandaardiseerde oplossing ontwikkeld om structureel aanvullende content voor de consument enerzijds en geadresseerde mogelijkheden voor de adverteerder anderzijds aan te bieden.
Dorine van Mullem-Ale, Director Business Intelligence & Strategy bij SBS: “Onze ambitie als broadcaster is dat wij addressable tv binnen heel Nederland de norm willen laten zijn. Dat biedt contentverrijking voor de consument en voor de adverteerder relevante contactmomenten. Graag neem ik een voorbeeld aan landen als Duitsland en Engeland die zeer succesvolle stappen hebben gemaakt binnen het nieuwe tv-kijken. Wij hebben het volste vertrouwen in Carat, Isobar en 24i om addressable tv tot een succes te maken. De eerste stap als onderdeel van een uitgebreide datastrategie is nu genomen met een gestandaardiseerde oplossing die we uit kunnen rollen naar alle adverteerders”.
Ronnie van Briemen, Head of AV Media bij Carat: “Praten over HbbTV is één en het daadwerkelijk doen vereist ondernemerschap. In samenwerking met onze partners SBS, 24i en ons zusterbureau Isobar, voor de experience, bieden wij Chio deze primeur. Onze visie is dat televisie absoluut van grote waarde kan blijven voor merken.”
Melvin van Gom, Technology Director bij Isobar: “Deze digitale injectie vinden we noodzakelijk om het medium televisie kracht bij te zetten in het digitale tijdperk.”
HbbTV combineert lineaire broadcasttechnieken met internet. Via HbbTV kunnen diverse online diensten aan consumenten (contentverrijking zoals behind the scenes, interviews, spelletjes en ecommercefunctionaliteiten) en adverteerders (verbeterde targeting opties om de gewenste verschuiving van contextuele advertenties naar one-to-one advertenties te faciliteren) aangeboden worden.
Carat en Isobar zijn onderdeel van Dentsu Aegis Network Netherlands (DAN). DAN is één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. Gezamenlijk werken we aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten.
Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!