Nationale-Nederlanden investeert drie jaar lang om kinderen naar het museum te krijgen

De sponsoring ligt in lijn met andere activiteiten van NN. ‘Kunst is goed voor ieders mentale gezondheid.’

Op naar het museum!

Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur. Het gaat om een financiële sponsorbijdrage (verder niet gespecificeerd) maar ook om medewerking aan een educatief programma bij de betrokken kunstinstellingen, begeleiding van kinderen door vrijwilligers van Nationale-Nederlanden en vervoer naar musea.

De sponsoring ligt in lijn met andere sponsoractiviteiten die NN onderneemt (NN North Sea Jazz Festival en Mauritshuis). De achterliggende gedachte is steeds dat kunst goed is voor ieders mentale gezondheid. Dat zou blijken uit meer dan 900 internationale onderzoeken. Wat deze specifieke samenwerking betreft: ’80 procent van de Nederlandse kinderen gaat nooit naar een museum en dat percentage ligt waarschijnlijk hoger onder kinderen die opgroeien in relatieve armoede. (…) Met het initiatief willen we kansenongelijkheid tegengaan en bijdragen aan de mentale gezondheid van kinderen. Uit onderzoek blijkt dat er een positief verband bestaat tussen een museumbezoek en de leerprestaties van kinderen.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie