H&M brengt dinsdag het tweedehands shoppingplatform Sellpy op de Nederlandse markt. H&M investeert sinds 2015 in Sellpy en is sinds kort meerderheidsaandeelhouder. Het platform was al actief in Zweden en Duitsland, het breidt zijn territorium nu uit naar Nederland en Oostenrijk.
Verkopers kunnen hun tweedehands kleding naar Sellpy opsturen en krijgen bijna 40 procent van de opbrengst. Voor items van meer dan 50 euro krijgen ze een hoger percentage. Sellpy geeft een adviesprijs, maar verkopers kunnen die prijs aanpassen. Verder verzorgt het platform de fotografie van de items en de plaatsing in de webshop.
Grondstoffen
H&M, niet per se bekend vanwege zijn duurzame benadering - het succes werd toch vooral gevestigd door snel wisselende collecties met uiterst betaalbare kleding - ziet nu een rol voor zichzelf in het duurzamer maken van de mode-industrie. 'Elk kledingstuk dat tweedehands gekocht wordt, bespaart grondstoffen voor onze planeet', aldus Sellpy-directeur Michael Arnör.
Sellpy is niet het eerste platform in zijn soort in ons land. Er zijn al het snel groeiende tweedehandskledingplatform Vinted en het nicheplatform The Next Closet, dat zich richt op het hogere segment.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!