G-Star Raw lanceert reparatieservice in Nederland. Het denimmerk wil zo helpen om de zogenoemde fashion footprint te reduceren en consumenten te stimuleren jeans te laten repareren in plaats van deze weg te gooien. G-Star zegt zes lokale tailors getraind en opgeleid te hebben tot ‘denimexpert om de jeans professioneel te kunnen herstellen’.
Het zogenoemde Certified Tailors-project wordt eerst als pilot uitgezet in Nederland. Het modemerk kondigt daarvoor aan dat deelnemende tailors gevestigd zijn in de steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en ’s-Hertogenbosch. G-Star legt uit dat het duurzaamheidsinitiatief deel uitmaakt van het lopende Raw Responsibility-programma.
De Certified Tailors-commercial
Campagne voor de gratis service
Het nieuwe project wordt luister bijgezet met een nieuwe campagne, ontwikkeld door The Family, waarin het doel van de service uitgelegd wordt. De service wordt volgens het merk gratis aangeboden.
Lees ook: In fashionretail is omnichannel nu het toverwoord, een interview met Gwenda van Vliet, cmo bij G-Star
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!