Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola introduceert plastic-besparende verpakking

Met de kartonnen verpakking voor multipacks ‘KeelClip’ zegt Coca-Cola 350 duizend kilo nieuw plastic te besparen.
Het nieuwe verpakkingskarton
Het nieuwe verpakkingskarton
© Coca-Cola
Het nieuwe verpakkingskarton
Het nieuwe verpakkingskarton
© Coca-Cola

Coca-Cola komt met de KeelClip, dat is een nieuwe kartonnen verpakking voor multipacks blik. Coca-Cola: ‘Met deze stap besparen we jaarlijks 350 duizend kilo nieuw plastic in Nederland en wordt de bestaande omverpakking van plastic krimpfolie vervangen door karton.’

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf zegt ruim 14 miljoen euro te investeren in de lokale fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine, die het mogelijk maken om vanaf volgend jaar deze innovatieve omverpakking te gebruiken. Coca-Cola brengt de KeelClip verpakking in de eerste helft van 2020 op de Nederlandse markt. ‘Daarmee zijn we een van de eerste ter wereld.’

Multipacks

Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland, zegt al jaren te werken aan het zo duurzaam mogelijk maken van de verpakkingen. Hij noemt het lichter maken van verpakkingen en het verhogen van het gebruik van gerecycled materiaal. Wassink: ‘De stap om nu ook minimalistische kartonnen verpakkingen voor multipacks te gebruiken, is een hele belangrijke in het verder terugdringen van het gebruik van verpakkingsmateriaal.’

Over de KeelClip

  • De KeelClip™ is 100% recyclebaar
  • De verpakking heeft het FSC®-keurmerk (karton van verantwoorde herkomst)
  • Het voordeel van de KeelClip is dat de blikjes volledig zichtbaar zijn
  • De KeelClip is ontwikkeld door Graphic Packaging International
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in