Ambitie Pepsico: geen virgin plastic in chipszakken in 2030

Overschakelen op fossielvrij materiaal zou de uitstoot van broeikasgassen tot 40 procent kunnen verminderen, zegt Pepsico.

Lay's in de supermarkt

PepsiCo Europe zegt van plan te zijn om in 2030 al het op fossiele brandstoffen gebaseerd ('virgin') plastic uit chipszakken te verwijderen. Deze ambitie zal van toepassing zijn op merken zoals Lay’s, Doritos en Cheetos en zou waargemaakt moeten worden door 100 procent gerecycled of hernieuwbaar plastic in zijn verpakkingen te gebruiken.

Pepsico: 'De consumententesten met verpakkingen zullen in 2022 op de Europese markten van start gaan, te beginnen met hernieuwbaar plastic voor het Lay’s assortiment in Frankrijk in de eerste helft van het jaar. Later in het jaar zal een assortiment van het merk Walkers in het VK een test doen met gerecycled materiaal.'

Het gerecyclede materiaal in de verpakkingen, zo legt Pepsico uit, zal afkomstig zijn van eerder gebruikt plastic en het hernieuwbare materiaal zal afkomstig zijn van plantaardige bijproducten, zoals gebruikte bakolie of afval van papierpulp. Het bedrijf schat dat het de uitstoot van broeikasgassen per ton verpakkingsmateriaal tot 40 procent kan verminderen door over te schakelen op fossielvrij materiaal.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie