Overslaan en naar de inhoud gaan

Ambitie Pepsico: geen virgin plastic in chipszakken in 2030

Overschakelen op fossielvrij materiaal zou de uitstoot van broeikasgassen tot 40 procent kunnen verminderen, zegt Pepsico.
Lay's in de supermarkt
Lay's in de supermarkt
Lay's in de supermarkt
Lay's in de supermarkt

PepsiCo Europe zegt van plan te zijn om in 2030 al het op fossiele brandstoffen gebaseerd ('virgin') plastic uit chipszakken te verwijderen. Deze ambitie zal van toepassing zijn op merken zoals Lay’s, Doritos en Cheetos en zou waargemaakt moeten worden door 100 procent gerecycled of hernieuwbaar plastic in zijn verpakkingen te gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Pepsico: 'De consumententesten met verpakkingen zullen in 2022 op de Europese markten van start gaan, te beginnen met hernieuwbaar plastic voor het Lay’s assortiment in Frankrijk in de eerste helft van het jaar. Later in het jaar zal een assortiment van het merk Walkers in het VK een test doen met gerecycled materiaal.'

Het gerecyclede materiaal in de verpakkingen, zo legt Pepsico uit, zal afkomstig zijn van eerder gebruikt plastic en het hernieuwbare materiaal zal afkomstig zijn van plantaardige bijproducten, zoals gebruikte bakolie of afval van papierpulp. Het bedrijf schat dat het de uitstoot van broeikasgassen per ton verpakkingsmateriaal tot 40 procent kan verminderen door over te schakelen op fossielvrij materiaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in