Zalando lanceert Zalon in Nederland. Dat is een online styling service die gratis persoonlijke styling biedt voor zowel mannen als vrouwen. In Duitsland zag Zalon het levenslicht al in 2015. Zalando spreekt nu van een 'primeur in Nederland'.
1500 labels
De bedoeling van Zalon is om Zalando’s grote merkenkeuze te kunnen combineren met de expertise van modestylisten (zie beeld van de Zalon-site hieronder). Zalando: 'Deze stylisten hebben sindsdien met veel succes duizenden klanten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk gestyled, en vanaf vandaag dus ook in Nederland.' Zalon zegt zich van vergelijkbare services te onderscheiden door een enorm aanbod aan merken. 'De stylisten hebben keuze uit ruim 1500 labels. Bijkomend voordeel is dat Zalon meelift op de logistiek achter moederconcern Zalando. Dit betekent altijd gratis verzending en terugsturen, 100 dagen retourrecht en een goed bereikbare klantenservice.'
Hoe werkt het?
Zalando zegt dat de Zalon-stylisten zelfstandig werken en afkomstig zijn uit alle hoeken van de mode-wereld. Zalando: 'Denk hierbij aan fashion design, retail of freelance consultancy. Zo garanderen wij dat dat we voor elk type klant de juiste stylist klaar hebben staan.' Het werkt als volgt, de Zalon-klant wordt op basis van zijn stijl- en smaakvoorkeuren gematcht aan een professionele stylist. De klant kan deze met behulp van een aantal ‘hot or not’ opties aangeven in een online ‘styleprofiel’. Daarna wordt er een telefoongesprek ingepland waarin de stylist samen met de klant zijn of haar wensen doorspreekt. Eventueel kan er ook zónder telefoontje een box besteld worden. De styling wordt in dat geval puur op basis van het styleprofiel gedaan.
Eén of twee
De stylist stelt in de webshop van Zalando één of twee outfits samen. De klant krijgt deze een paar dagen later thuisgestuurd. Daarbij geeft de stylist volgens Zalando nog een paar persoonlijke stylingtips mee. De online retailer: 'Het eindresultaat blijft altijd een verrassing. Losse items kunnen gratis worden geretourneerd als een klant onverhoopt toch niet tevreden is. De stylist blijft in contact met de klant, ook nádat de bestelling is thuisbezorgd. Dit is handig; bijvoorbeeld wanneer een klant een item in een andere maat of kleur wil nabestellen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!