'The worst' campagne ooit van Burger King

Burger King ontwikkelt samen met Etcetera een campagne voor het nieuwste product in Nederland voor 2018: Grilled Dogs.

Men zegt dat het verbranden van (slechte) dingen uit het verleden zorgt voor afsluiting, orde en rust. Met deze gedachte roept Burger King op eerst 'the worst' te grillen, om vervolgens met een goed gevoel het nieuwe jaar én product te omarmen.

De hanburgerketen roept iedereen op vandaag naar het Leidseplein in Amsterdam te komen. Daar zijn echte grill masters aanwezig. Fans kunnen hun 'worst things' meenemen om deze in vlammen op te zien gaan en krijgen daarna een voucher voor de nieuwe Grilled Dog.

De campagne trapt af met een online video waarin ‘the worst’ items op de grill worden gegooid en in vlammen opgaan. Van lelijke roze rubberen klompen tot aan belastingaanslagen.

Klant: Burger King
Marketingteam: Andrea D'Aloia, Madhav Kapur, Ana Mendes
Bureau: Etcetera
Creative directors: Tolga Büyükdoganay, Raymond van Schaik, Ben Imhoff, Wouter Voges
Strategy: Frank Huiberts, Margot Bouwman
Social strategy: Michael Nap
Design: Lynnet Wams, Michiel Koorstra
Account: Martin Stiemer
Agency Producer: Marc Elbers, Remko Esser, Anne Verdaasdonk
Production Company: Vigics
Director: Dwight Groot
Producer: Sophie Victorine
Production Manager: Lisanne van Steen
DOP: Jorne Tielemans
Focus Puller: Eli van Cleef
Gaffer: Berend Holtkamp
Art Director: Klaas Wijnberg
Set dresser:  Marten Hoekstra
Vuur-expert:  Arjan van Drunen
Fotografie: Kaj van Geel
Edit: Vigics
Grading: Rik Mahieu @ Baseline
Sound Design: Sjoerd Kats
Compositie: Daan Jansen
PR: Jessica Hartley, Patricia Bruens

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie