Wie wordt Nederlands Kampioen Oranje promo?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op het moment dat koningin Beatrix op 28 januari van dit jaar dat ze afstand doet van de troon dacht ik nog; “we zullen toch niet elke dag iets van de Oranjes te horen krijgen” En ja hoor, niets is minder waar. Echt alles is of wordt wel Oranje.

Nederland hou je vast, je krijgt een overlaat aan oranje campagnes! Welk merk wint dit toernooi? Het kon wel eens gekker worden dan welk voetbal eindtoernooi dan ook!

De productie van oranje promo-artikelen draait als nooit te voren in dit oneven jaar zonder WK, EK of Olympische spelen. Kopjes, vlaggen, mokken, petjes en andere oranje prullaria worden volop geproduceerd en daar is natuurlijk markt voor volgens Cultuurhistoricus .

In de vertelde historicus Professor Herman Pleij dat mensen behoefte hebben aan tastbare herinnering waarmee we ons willen identificeren. “Dit gebeurt op alle niveaus, van het produceren van de goedkoopste prullaria tot het slaan van munten.” Normaal hebben we het jaarlijkse Koninginnedag feestje, dit jaar zullen we het in Koningsdag in het kwadraat beleven.

Maar wat gaan de merken doen zoals; Albert Heijn, Plus, Heineken en Grolsch tijdens deze troonswisseling. Zijn ze in staat om binnen 4 maand een promo activatie campagne te ontwikkelen, of kiezen ze voor een ander oranje inhaker? Zij nemen niet genoeg met een standaard oranje item, zij willen merk beleving waarbij de klant samen met het merk zich kan identificeren met oranje. Aan de andere kant denk ik; doe niet te moeilijk en houdt de volgende 5 tips als leidraad;

1. Identificatie - Identificatie met het oranje gevoel en het merk moet kloppen.
2. Kies voor Oranje - De kleur van de promo moet hoofdzakelijk oranje zijn. Ja, er worden wel eens wat fouten gemaakt, Gamma kwam vorig jaar met een blauwe voetbal tijdens het EK voetbal.
3. Relevantie – zorg dat de ontvanger er ook daadwerkelijk wat aan heeft, troep hebben we allemaal al genoeg
4. Boter-bij-de-vis – de hype is slechts één á anderhalve week de klant wil meteen van het oranjegevoel genieten.
5. Makkelijk uit te leggen - Veel mensen vonden de EK campagne “” van Albert Heijn tijdens het EK vorig jaar echt veel te moeilijk. Dus KISS; Keep It Simple, Stupid!

Komende periode zal ik alle sales promotions van Nationale merken rondom de abdicatie scherp in de gaten houden, uiteindelijk zullen we er één kronen tot Nederlands Kampioen Oranje promo.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie