Er werd links en rechts druk gespeculeerd, waar de bladen van VNU Media die te koop stonden, ManagementTeam en Sprout, naar toe moesten.
FD en de Telegraaf wilden de titels niet hebben, zei Adformatie vorige week. En ja, wie blijft er dan nog over?
Net maakt VNU Media bekend dat het heeft besloten de titels Management Team en Sprout gewoon te houden en dus niet te verkopen.
Het persbericht: 'De afgelopen maanden werd met meerdere partijen gesproken over een integrale overname van het portfolio. Uiteindelijk waren er geen partijen die aan alle voorwaarden van VNU Media wilden voldoen.'
Erik Hoekstra, CEO VNU Media, zegt in een toelichting dat de primaire overweging om een verkoop van het portfolio met de twee succesvolle merken te overwegen vooral een zaak was van organisatorische prioriteit: 'Onze verzwaarde focus op de recruitment markt en B-to-B online merken, trekt een wissel op onze organisatie. Het ontbrak ons simpelweg aan voldoende managementaandacht om de titels verder te laten groeien'.
De beslissing om niet te verkopen betekent dat VNU Media op korte termijn een uitgever zal benoemen en verder gaat investeren in het portfolio.
'De focus zal met name komen te liggen op het uitbouwen van ons sterke bereik in print met online producten en events. De goede winstgevendheid van het portfolio geeft ons alle ruimte om dit te doen', aldus Hoekstra.
In een separaat bericht kondigt VNU Media vandaag tevens aan dat zij voor Sprout een strategisch partnership is aangegaan met De Goudse Verzekeringen.
Eerder deed het blad zaken met SNS, maar die samenwerking werd door de bank beeindigd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!