Monsterboard.nl gebruikte de term intermediair als lokkertje voor de vacaturebank en wil dat blijven doen.
Uitgeverij VNU betoogde vorig jaar voor de rechtbank met succes dat het Amsterdamse internetbedrijf zou meeliften met de populariteit van de VNU-uitgave Intermediair. Daaraan was Intermediair Online gelieerd, dat nu is ondergebracht bij Newmonday.com. Monsterboard.nl adverteerde in de internetzoekmachine vindex.nl met het trefwoord intermediair. Bij invoering van dat woord werden niet alleen de zoekresultaten getoond, maar ook een advertentie van Monsterboard.nl. De rechter oordeelde vorig jaar dat de vacaturesite inbreuk maakte op het merkenrecht van VNU door zo te adverteren. Daarop ging The Monsterboard in hoger beroep. Het is voor Monsterboard.nl een principekwestie. “Het werken met sleutelwoorden moet mogelijk zijn”, aldus directeur Suzanne Ekel. “Het artikel waar de rechter zich op baseerde is in de internetwereld niet van toepassing. We zetten door omdat dit zorgt voor de eerste jurisprudentie in de internetindustrie.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!