Unilever zet mes in marketingafdeling in Nederland

Unilever schrapt 140 banen in Nederland, aldus het ANP. Dat maakte het levensmiddelenconcern donderdag bekend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilever schuift de Belgische en Nederlandse organisaties in elkaar, waardoor er in totaal 340 banen zullen verdwijnen, vooral in de marketing- en verkoopafdelingen van het bedrijf. Het levensmiddelenconcern sluit gedwongen ontslagen niet uit.

Unilever, producent van consumentenproducten als Dove, Bertolli en Calvé, wil de concurrentiekracht in beide landen verbeteren en gooit daarom de twee organisaties op de schop. In Nederland werken momenteel 4300 medewerkers.

De nieuwe Benelux-organisatie wordt gevestigd in Brussel en Rotterdam. Verwacht wordt dat het zwaartepunt van de Benelux-organisatie in Rotterdam komt te liggen. Daarbij sluit een woordvoerder van Unilever niet uit dat mensen naar Rotterdam overgeplaatst worden.

Harry Brouwer wordt voorgedragen om de nieuwe organisatie te leiden. Brouwer is momenteel directeur van Unilever Nederland.

Voor de medewerkers kwam het nieuws niet als een volslagen verrassing, zo stelt de woordvoerder. 'We hadden vorig jaar intern al aangegeven een studie te doen naar het terugdringen van de indirecte kosten binnen Unilever.'

Vorig jaar groeide de omzet van het concern in Nederland met 4,5 procent tot 1,14 miljard euro. Volgens een woordvoerder van Unilever is het kostenniveau nog steeds erg hoog. 'We doen in België en Nederland dingen dubbel die we met een Benelux-organisatie maar één keer hoeven te doen.'

Vreemd is dat P&G eerder een Benelux-organisatie in het leven riep, maar daar weer van teruggekomen is, omdat Nederland en Belgie toch te verschillend bleken om vanuit een plek te bedienen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie