Unilever wordt steeds meer een personal care-bedrijf

De focus op food wordt minder.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ceo Paul Polman gaf vorige week na de presentatie van de halfjaarcijfers aan dat het bedrijf veel mogelijkheden ziet op het gebied van personal care.

Unilever kocht eerder dit jaar al vier grote personal care-merken (Murad, Dermalogica, Kate Somerville and REN) en Polman zegt dat deze divisie moet groeien tot een éémiljardbusiness. Nu is het aandeel van de prestige personal care in het bedrijf goed voor 400 miljoen dollar. Mogelijk zal het nog meer merken kopen, maar de groei moet voor het bedrijf vooral zitten in R&D en meer consumenteninzichten.

Op één na de grootste

Polman: ‘We zullen een grote speler in het prestige segment worden. Onze personal care-divisie is na L&;Oréal de grootste in de wereld, en we zijn van plan te blijven groeien.’

Premium persoonlijke verzorging is op dit moment goed voor 37 procent van Unilevers business, maar gaat volgens Polman richting de 50 procent.

Meer omzet

Unilver zet meer in op innovatie en volgens Polman heeft dat geresulteerd in 20 procent meer omzet dan in 2013.

Het aantal projecten dat gebruikt maakt van nieuwe technologie is met 10 gegroeid tot 45 procent, maar Unilever wil op zo’n 75 procent uitkomen.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie