Unilever weert graatmagere modellen

Graatmagere modellen zijn bij de producent van consumentenproducten Unilever niet langer welkom.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bedrijf blijft zijn marketingpijlen wel richten op kinderen in de leeftijd tussen de zes en elf jaar, maar dan met producten die zijn voorzien van het logo: 'ik kies bewust'. Dat maakte de onderneming dinsdag bekend.

Volgens een woordvoerster wil het bedrijf geen types in reclame meer gebruiken met een figuur dat voor andere mensen niet haalbaar is. Mensen moeten volgens het concern tevreden zijn met hun lichaam en geen gebrek aan zelfvertrouwen krijgen door beelden van extreem slanke lichamen.

Vorig jaar besloot het bedrijf zich niet meer te richten op kinderen jonger dan zes jaar. Dat Unilever zichzelf nu beperkingen oplegt met betrekking tot de groep tussen de zes en elf jaar heeft daarmee te maken. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie