Een partnership tussen Unilever en de Europese Vegetarische Unie (EVU) moet ervoor zorgen dat minder vlees eten voor consumenten ‘makkelijker en gevarieerder wordt dan ooit’.
Eerste grote FMCG-onderneming
Pablo Perversi, vice president Unilever Foods Europa: ‘Veel Europeanen willen minder vlees eten, of dat nu te maken heeft met gezondheidsredenen, ethische overwegingen, het milieu, of alle drie. Unilever is de eerste grote FMCG-onderneming die gaat samenwerken met de EVU en geeft consumenten waarnaar ze op zoek zijn: meer informatie en duidelijkheid om hen te helpen bij hun keuze van vegetarische producten.’
Eén standaard
De nieuwe samenwerking met de EVU betekent dat Unilever consumenten één Europese vegetarische standaard kan bieden voor al de voedingsmerken.
Daarnaast zal Unilevers huidige assortiment van vegetarische/veganistische producten een aantal veranderingen ondergaan.
Het V-label is al terug te vinden op een deel van Unilevers huidige assortiment, zoals op enkele Knorr Natuurlijk Lekker-varianten, Unox-soepen, Bertolli-pastasauzen en Becel-producten.
Eind 2017
Tegen eind 2017 zal het V-Label van de EVU te vinden zijn op de verpakking van ongeveer 500 voedingsmiddelen van Unilever.
Diverse Unilever-merken zullen bovendien, in de winkel en online, consumenten moeten gaan inspireren ‘met recepten en hen zo helpen de hoeveelheid vlees aan te passen zonder in te leveren op kwaliteit of smaak van hun zelfgemaakte maaltijden’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!