Tijdens een van deze sessies, ontdekte ik iets. Interessant voor merken, marketeers en believers in the Long Tail? Wel een beetje wiskundig, maar rekent u even mee.
Tijdens de K1 GP2005 in het Tokyo Dome, was Windows XP een van de sponsors. De wedstrijd tussen talent Ruslan Karaev en Musashi werd 21 minuten Live uitgezonden op ESPN. En herhaald op EuroSport. Dus 42 minuten TV exposure voor Windows XP.
Maar, nieuwe kansen komen snel. Want het gevecht van 21 minuten is inmiddels ook al 26.011 keer bekeken op YouTube! Windows XP profiteert via de Long Tail op deze manier niet alleen van 42 minuten TV exposure, maar ook nog eens van 546.000 minuten)ruim 9.000 uur' extra exposure en branding op het web.
Er zijn ook zat TV items die 1.000.000 keer of meer bekeken worden op YouTube! Een tip? Sponsor spraakmakende sport events, met TV exposure. En profiteer van duizenden uren gratis branding via the Long Tail! Ideetje voor Vista of Red Bull?
Bekijk de video. En vergeet uw stopwatch er niet bij te pakken. Nu genoeg out of the box gedacht, ik duik mijn koker weer in...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!