Transparante communicatie?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De regelgeving rond de communicatie van beursgenoteerde ondernemingen is vast heel ingewikkeld. En ik snap dat het belangrijk is dat je beursgevoelige informatie in een goed verwoord en volledig helder persbericht moet communiceren. Maar toch snap ik onderstaande niet.

Want eigenlijk wilden ze zeggen:
“Habas neemt NSI niet over.�?

Maar ze zeggen het zo (let ook op de kop van het persbericht!):

APS: persbericht
Hoorn - Onder verwijzing naar het persbericht van 19 januari 2007, deelt de directie van Nieuwe Steen Investments N.V. (NSI) gezamenlijk met Habas H.Z. Investments (1960) Ltd, behorende tot de Habas Group ([Habas) mede, dat de besprekingen met betrekking tot een mogelijke strategische samenwerking, er niet toe hebben geleid, dat Habas een openbaar bod, partieel dan wel op alle uitstaande gewone aandelen NSI, zal uitbrengen. Na gesprekken met bepaalde grote aandeelhouders van NSI, verwacht Habas niet dat bij een eventueel uit te brengen openbaar bod, op de door haar geïndiceerde prijs van rond EUR 21,90, voldoende aandelen zullen worden aangemeld, zodat het bod door haar gestand kan worden gedaan.

NSI en Habas zullen de gesprekken over mogelijke samenwerking bij investeringen in onroerend goed voortzetten.

Dit is een openbare mededeling zoals bedoeld in artikel 9b lid 2(g) van het Besluit toezicht effectenverkeer 1995.

Komt dit nou door de strenge regels of zit daar gewoon een ouderwetse, slechtschrijvende, communicatiemedewerker?

Update: Gelukkig heeft een goede bureauredacteur er nog .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie