Opmerkelijk bericht uit het Parool van zaterdag: volgens de krant weigert Talpa slechte tv-commercials.
Een panel van kijkers zou beoordelen of een commercial goed genoeg is. Zo niet, dan komt die niet op tv.
Talpa maakt hierbij volgens het bericht gebruik van opinieonderzoeker Maurice de Hond. Die stuurt de commercial naar een groep kijkers uit zijn bestand.
De zender heeft al één commercial geweigerd van een middel tegen voetschimmel, een tekenfilm met de bacterie Schimpie.
'Ik kan nog wel een paar spotjes bedenken die wij niet zullen uitzenden. Sommige zijn zonder enige passie gemaakt,' aldus Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV.
Uit onderzoek blijkt dat 81 procent van alle commercials aan de kijkers voorbij gaat, doordat ze die wegzappen of iets anders aan het doen zijn.
Talpa wil de kijkdichtheid van de reclameblokken verhogen.
Volgens Frans Blanchard, directeur van de branchevereniging van reclamebureaus, is het niet eerder gebeurd dat zenders spotjes weigeren vanwege de kwaliteit.
Leuk initiatief, maar is het criterium 'met passie gemaakt'?
Dan kan er nog wel heel wat meer van de buis, inclusief enkele programma's van Talpa. Wil de kijkdichtheid echt omhoog, dan zou je alles natuurlijk moeten testen.
Ook de programma's en hun presentatoren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!