Ster biedt daarom vanaf vandaag de verkoop aan van realtime pre-rolls in de connected tv (CTV) omgeving van NPO Start, het vernieuwde on demand platform van NPO (zie de campagne hier). De samenwerking met video ad serving platform SpotX is verder uitgebreid.
Gerichte reclame
Ster wil volgens algemeen directeur Frank Volmer 'anticiperen op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht mogelijk relevante commercials aan de consument te tonen'. 'Door het openstellen van de CTV-inventory van NPO Start spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via het SpotX-platform.'
Het aantal huishoudens met internettoegang op de tv is afgelopen half jaar met 14 procent gestegen tot 42 procent. In dit tempo heeft in 2018 meer dan de helft van de huishoudens CTV en kunnen ‘over-the-top’-diensten concurreren met het aanbod van de tv-netwerken.
Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux & Nordics: 'In onze optiek is het openstellen van de CTV-inventory een belangrijke stap voor Nederland richting de toekomst van programmatic tv met minder storende reclames in kortere blokken. Iets wat naadloos aansluit bij onze roadmap om in 2018 ook live-tv programmatic te ontsluiten.'
Jumbo eerste adverteerder
Jumbo Supermarkten heeft de primeur met zijn campagne. 'In nauwe samenwerking met ons mediabureau UM, Ster en SpotX zet Jumbo deze stap om het bereik van onze campagne te vergroten en learnings op te doen met dit soort media-innovaties', legt Wim Junte, marketingdirecteur a.i. van Jumbo, uit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!