Het bureau vervult de komende jaren de rol van strategisch en conceptueel bureau voor de arbeidsmarktcommunicatie van Defensie. Andere gegadigden in de laatste ronde van de aanbesteding waren TBWA\NEBOKO, ARA Groep, FHV/BBDO en The Oddshop.
De overall doelstelling van de arbeidsmarktcommunicatie is Defensie te positioneren als interessante en aantrekkelijke werkgever en voldoende militair personeel te werven: 3.000 à 4.000 m/v per jaar. De arbeidsmarktcommunicatie moet de concrete werkzaamheden van diverse functies zichtbaar maken en de relaties onderhouden met jongeren (en hun influentials) die in de toekomst wellicht kiezen voor een baan bij Defensie.
In de communicatie is specifieke aandacht voor functies als bijvoorbeeld vliegers, technici en hoger opgeleiden. Ook voldoende instroom van leerlingen voor de MBO-opleiding Veiligheid en Vakmanschap (VeVa) is een vereiste.
Marco van Rookhuijzen van Steam: 'We zijn vier jaar geleden een succesvolle nieuwe koers ingeslagen met Defensie en hebben prachtige resultaten behaald met de campagne ‘Je moet het maar kunnen’. Daarin trekken de vier krijgsmachtdelen gezamenlijk op in hun werving. In 2014 is de campagne al bekroond met een zilveren Effie. Maar met zo’n aanbesteding moet je jezelf opnieuw bewijzen en je begint dus echt weer op nul. We zijn dan ook ontzettend blij en trots dat dat gelukt is en dat we ons opnieuw de komende jaren aan Defensie mogen verbinden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!