Spotify maakt op de desktopversie songteksten beschikbaar, verbetert de 'vriendenfeed' en voegt een dagelijkse 'viral'-ranglijst toe. Daarnaast is het voor adverteerders mogelijk om naast audio-advertenties, ook video-advertenties te plaatsen.
'Na succesvolle appintegraties als Songkick, zijn we blij om desktopgebruikers een veelgevraagde functie te bieden, als het bekijken van songteksten.', aldus Dave Price, Director of Product bij Spotify. De songteksten worden aangeleverd door muziekdatabase Musixmatch.
Variatie aan advertentiemogelijkheden maakt het platform interessant
Op Digiday stelt John Tuchtenhagen, Senior Vice President van Digitas, dat Spotify door de groeiende variëteit aan advertentiemogelijkheden, aantrekkelijker wordt voor adverteerders. 'Spotify biedt gebruikers een "actieve" ervaring: waar gebruikers hun eigen afspeellijsten kunnen maken, zien wat hun vrienden luisteren en nu dus mee kunnen zingen met hun favoriete nummers. Daardoor spenderen Spotify-gebruikers, vergeleken bij gebruikers van andere streamingdiensten, meer tijd op het platform.'
Inmiddels is Spotify uitgegroeid tot een platform van maandelijks 60 miljoen gebruikers, waarvan 15 miljoen een betaald abonnement heeft. Tuchtenhagen: 'Zichtbaarheid is geen twijfel op het platform, omdat Spotify technologie heeft die er voor zorgt dat advertenties gezien en gehoord wordt.' Zo pauzeert de streamingdienst advertenties wanneer luisteraars hun volume uit zetten en worden op de dekstopversie video's gestopt, wanneer een kijker zijn of haar scherm minimaliseert.