SKO breidt rapportage uitgesteld kijken via tv-scherm uit

De uitbreiding naar 28 dagen na uitzending van de meetperiode moet aanvullende informatie opleveren over een langere periode waarin televisiecontent op een later moment via het tv-scherm wordt bekeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sinds januari 2015 meet GfK voor SKO het uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na de oorspronkelijke uitzending. Met ingang van 17 juli 2015 levert SKO deze data dagelijks aan de markt.

De standaard rapportage van SKO verandert niet en blijft &;KijkTotaal&;. Dit betreft het kijken op de dag zelf en de daaropvolgende zes dagen. De data over uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na uitzending zijn data waarmee vooral programmamakers en zenders kunnen inzien wat er gedurende die weken met hun content gebeurt.

SKO-directeur Bas de Vos: &;Het nog nauwkeuriger rapporteren over uitgesteld kijken via het televisiescherm is de eerste van een reeks belangrijke innovaties in het bestaande kijkonderzoek.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie